نوین آرتا

نوین آرتا

نوین آرتا

نوین آرتا

  • ۰
  • ۰

آجرنما

آجر نما

پیشینه وساخت آجر به دوران باستان می رسد، در معمـاری دوره ی سلجوقی از آجر به عــنـوان مصـالح اصلی برای تـمـامی بنـاهـا استفـاده می کردند و همچنین در دوره ی صفــویه در بسیاری از بناها از جملـه پل های بسیار عظـیم و گستـرده استفـاده می شـدکـه مـی توان به سـی و سـه پل و پـل خـواجـو  در اصفهان اشـاره کـرد. آجـر را می توان به رنگ، ابعـاد، جـنس و... طـبقه بندی نـمود.

آجر بر اسـاس جـنس به دو دسـتـه تقــسیم مــی شــود: آجرهای فشاری و آجرهای ماشینی

آجـرهای آلومینیایی به مجمـوعه ی گـسترده ای از انواع آجر های نسوز گفتـه می شود که حاوی 45 تا 99 درصـد اکـسید آلـومـینیوم می باشـند. آجر نما نسـوز در واقـع نوعـی چـینی است که از انـواع خـاک هــای نسوز تـهـیـه مـی شـود. چـینی همـان سـرامـیک با کـیفیت است کـه دارای ساخـتـاری ظـریف تر و متـراکـم تراز سفـال است. درجه حـرارت پخت آجـر نسوز 1500 درجــه سانتیگراد است و به دلـیل مــیـزان بالای مـقــاومت این آجــرهـا از آن در سـاخت کــوره هـــا و عــایق کـاریهــای صـنعـتی استـفــاده می شـود و از نوع مــعمـولی آن در نـمـای درونی وبیرونی ساختمـان استفـاده می شود. امـروزه نـمای سـاختمان با توجه به اهمیت زیبایی فضـای شهـری بسیار مـورد توجـه قـرار گرفته است و همینطور در نـمای ساختمـان باید از مصالحی استفاده کرد که قـدرت مقـاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و برف و باران را داشته باشــد که آجــر نســوز ازجـمله مـصـالحـی است که دارای این ویـژگی است و مـی توان با اطـمینـان و ماندگاری طولانی از آن استفاده نـمود.

  • ۹۷/۰۸/۲۲
  • مریم نصوحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی